Výstavba nové moderní opravárenské haly Českých drah v Chebu, kterou projektovala společnost SAGASTA, směřuje do závěrečné fáze. Hlavní stavební práce se nyní přesunuly do interiéru objektu. Současně pokračuje pokládka kolejiště a instalace zabezpečovacího zařízení.
Projekt za více než 755 milionů Kč bez DPH přinese zázemí pro údržbu regionálních i dálkových souprav a výrazně posílí kapacitu servisu Českých drah v západních Čechách. Podle informací Českých drah, má hala začít sloužit provozu již na jaře příštího roku.
„Samotná hmotnost ocelové konstrukce haly je 395 tun, na opláštění stěn a střechy bylo použito přes 5800 m2 panelů. K tomu stavíme 3,2 kilometrů nového kolejiště a 19 výhybek. Abychom postupovali co nejhospodárněji a ekologicky, recyklovali jsme přímo na místě přes 80 % materiálu ze zdemolovaných starých budov, který tak našel využití v nové výstavbě,“ uvedl místopředseda představenstva Českých drah a náměstek pro servis Michal Kraus
SAGASTA v rámci projektové přípravy nové haly připravila dokumentaci pro společné povolení a provádění stavby. Zajistili jsme také autorský dozoru po dobu realizace stavby. Samotné zhotovení má na svědomí sdružení společností TSS GRADE a BERGER BOHEMIA.

Součástí stavby je například:
– tříkolejná hala s užitnou délkou 165 metrů na každé koleji
– montážní kanály, montážní lávky a portálový jeřáb o nosnosti 12,5 tuny
– pět sad zvedáků pro současnou manipulaci s více jednotkami
– moderní zázemí pro zaměstnance
– nové dílny a skladové prostory
Významnou roli v projektu hrají také ekologická a energeticky úsporná řešení – fotovoltaika, využití dešťové vody i efektivní systém vytápění kombinací plynové kotelny a teplovzdušných jednotek.

Aktuálně probíhá instalace inovativního zabezpečovacího systému, který umožní plynulé a bezpečné řízení pohybu souprav v depu. Jedná se o úplně první využití tohoto systému v České republice. Po dokončení podlahových konstrukcí bude následovat instalace technologií a finální vybavení haly.
SAGASTA nadále sleduje průběh výstavby a podporuje investora až do úspěšného dokončení projektu.

Na fotografii je Jan Pospíšil, ředitel ateliéru pozemních a podzemních staveb ve společnosti SAGASTA.