Projekt od SAGASTA: Nová opravárenská hala ČD v Chebu vstupuje do finále 

nová opravárenská hala ČD v Chebu

Výstavba nové moderní opravárenské haly Českých drah v Chebu, kterou projektovala společnost SAGASTA, směřuje do závěrečné fáze. Hlavní stavební práce se nyní přesunuly do interiéru objektu. Současně pokračuje pokládka kolejiště a instalace zabezpečovacího zařízení.

Projekt za více než 755 milionů Kč bez DPH přinese zázemí pro údržbu regionálních i dálkových souprav a výrazně posílí kapacitu servisu Českých drah v západních Čechách. Podle informací Českých drah, má hala začít sloužit provozu již na jaře příštího roku. 

„Samotná hmotnost ocelové konstrukce haly je 395 tun, na opláštění stěn a střechy bylo použito přes 5800 m2 panelů. K tomu stavíme 3,2 kilometrů nového kolejiště19 výhybek. Abychom postupovali co nejhospodárněji a ekologicky, recyklovali jsme přímo na místě přes 80 % materiálu ze zdemolovaných starých budov, který tak našel využití v nové výstavbě,“ uvedl místopředseda představenstva Českých drah a náměstek pro servis Michal Kraus 

SAGASTA v rámci projektové přípravy nové haly připravila dokumentaci pro společné povolení a provádění stavby. Zajistili jsme také autorský dozoru po dobu realizace stavby. Samotné zhotovení má na svědomí sdružení společností TSS GRADE a BERGER BOHEMIA. 

nová opravárenská hala ČD v Chebu

Součástí stavby je například

– tříkolejná hala s užitnou délkou 165 metrů na každé koleji 

– montážní kanály, montážní lávky a portálový jeřáb o nosnosti 12,5 tuny 

– pět sad zvedáků pro současnou manipulaci s více jednotkami 

– moderní zázemí pro zaměstnance 

– nové dílny a skladové prostory 

Významnou roli v projektu hrají také ekologická a energeticky úsporná řešení – fotovoltaika, využití dešťové vody i efektivní systém vytápění kombinací plynové kotelny a teplovzdušných jednotek. 

Aktuálně probíhá instalace inovativního zabezpečovacího systému, který umožní plynulé a bezpečné řízení pohybu souprav v depu. Jedná se o úplně první využití tohoto systému v České republice. Po dokončení podlahových konstrukcí bude následovat instalace technologií a finální vybavení haly. 

SAGASTA nadále sleduje průběh výstavby a podporuje investora až do úspěšného dokončení projektu. 

Na fotografii je Jan Pospíšil, ředitel ateliéru pozemních a podzemních staveb ve společnosti SAGASTA.